Behandlingsområden / symtom

Många sjukdomar är ett sätt för kroppen att tala om att något är fel. Med näringsterapi kan kroppen återställa sig till ett friskt läge så vi producerar de hormoner vi ska producera, får bort inflammationer och får våra utrensningsorgan att fungerar optimalt så vi blir av med slaggprodukter och toxiska ämnen. Vi påverkar kroppens biokemi med näringstillskott och örter och kan på så sätt återställa hälsan.

Om du inte har möjlighet att ta dig till någon av våra kliniker i Helsingborg eller Malmö går det bra att ta mötet via telefon eller Skype.

Magproblem
Ont i mage, diarré, förstoppning, gasig mage, magsår, uppsvälldhet eller sura uppstötningar? Brist på enzymer, födoämnen som man inte tål, obalans i mikrofloran eller skadade slemhinnor kan ställa till med stor skada. Vi hjälper dig få rätt med dina mag- och tarmbesvär. Vi jobbar även med olika analyser vid magproblem, exempelvis kan man mäta obalanser i mikrofloran genom avföringen och titta på inflammationsmarkörer.

Trötthet/Utmattning
Trött på morgonen eller eftermiddagen eller helt enkelt slutkörd hela dagen? Stress påverkar både de endokrina organen och nervsystemet. Vi kan mäta både sköldkörtel och binjurar eller göra kortisoltester för att se exakt hur vi ska balansera upp dig och få upp energin. Ju tidigare man jobbar med stress och trötthet desto snabbare går det att vända. Vänta inte tills du är helt slutkörd!

Hudproblem: Psoriasis, rosacea, acne, eksem
Många hudsjukdomar såsom psoriasis, acne, eksem och rosacea är ett uttryck för obalanser i kroppen. Det kan bero på exempelvis hormonella obalanser, stress, miljöbelastning på kroppen eller inflammationer i kroppen. När man får rätt på orsaken bakom kan man också jobba bort sin psoriasis, rosacea, eksem eller acne.

Reumatism
Att leva med smärta är fruktansvärt. Många blir av med sina ledsmärtor helt och hållet vid omställning av kost samt att man behandlar inflammationer och obalanser.

Fibromyalgi
Du behöver inte leva med smärta resten av livet. Med näringsterapi och örtmedicin kan man balansera upp personen och återställa hälsan så du kan bli fri från dina smärtor. Vi jobbar grundligt med kosten och hjälper dig skapa nya vanor som du mår bra av.

Sömnbesvär
Att ha svårt att sova är tyvärr ganska vanligt idag. En bra sömn är oerhört viktigt för att kroppen ska kunna återhämta sig under natten och för att vi ska kunna ha energi på dagen. Därför brukar vi jobba med sömnen som en av de första sakerna vi gör.

Infertilitet
Behöver du hjälp att bli gravid på naturlig väg? I Storbritannien har man sett att behandling med näringsterapi har gett bättre resultat än behandling med IVF. Det är samtidigt naturligt och snällt mot kroppen. Vi jobbar både med mannen och kvinnan.

Klimakteriebesvär
När hormonerna är i balans kan du som kvinna slippa de obehagliga klimakteriebesvär som man annars kan få. Det kan bero på att det är obalans mellan östrogen och progesteron. Vi kan mäta progesteron och östrogen genom ett enkelt salivtest: man kan mäta endast östrogen eller endast progesteron, eller ännu bättre båda två och se balansen mellan dem.

Boka tid Malmö:

Boka tid Helsingborg:

Boka tid via Skype/telefon:

Boka tid i Karlskrona: